Hero image
We make your business more succesful.
Onze Digitale Product Development Cycle
  • Ideevorming
  • Een concept ontwerpen
  • Het product bouwen
  • Optimalisatie

Alles begint met een goed idee! Dit brengt je naar een antwoord op een fundamenteel vraagstuk. Samen met jou en jouw doelgroep ontwerpen én testen we de oplossingen van het vraagstuk. We valideren het idee door de oplossingsrichting onder de doelgroep te testen. Dit waarborgt de investering in de realisatie van het digitale product.

De eerste stap om van een gevalideerd idee een daadwerkelijk digitaal product te maken, is om het in een concept uit te werken. Wat heeft de eerste versie minimaal nodig om aan de behoefte van de doelgroep te kunnen voldoen? In deze fase werkt ons team samen met jou het idee uit tot een concept.

We werken gedurende deze fase nauw met je samen: we leveren iteratief nieuwe functionaliteit op. Uiteindelijk leveren we een versie van de mobiele applicatie of website op die op de markt gebracht kan worden. De digitale oplossingen die we bouwen zijn veilig, schaalbaar en voldoen aan wet- en regelgeving. Elke twee weken leveren we een nieuwe versie van het product op, die door jou getest kan worden.

Een digitaal product is nooit af. De behoefte en motivatie van de doelgroep verandert, de markt is continu in ontwikkeling en nieuwe technologieën bieden nieuwe kansen. Ons team van strategen, designers en developers brengt op basis van een product roadmap en gebruikersinzichten geregeld nieuwe versies van het digitale product uit.

continue
You dream it, we build it!
You dream it, we build it!
Business Opportunity

Prototype

Business Opportunity

“Ik heb een goed idee, of een probleem waarvoor ik een oplossing zoek; hoe los ik het probleem op of hoe werk ik deze kans uit tot een digitaal product?”

Dit is het moment waarop wij in beeld komen. Na het formuleren van een heldere probleemstelling werken we jouw business opportunity uit tot een concept. Ons multidisciplinair team werkt samen met jou naar een oplossingsrichting toe. "Welke doelen streven we na met het beoogde digitale platform?", is onze belangrijkste vraag. Met deze oplossingsrichting kan jij je stakeholders informeren of de oplossingsrichting onder de doelgroep valideren.

Greenwheels

Met Greenwheels maak je gebruik van deelauto’s in je omgeving, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken om vervelende verzekeringen, belastingen en onderhoud. Omdat je de auto’s in een handomdraai moet kunnen reserveren, werd Label A gevraagd om een oplossing te bouwen.

Swapfiets

Swapfiets bevond zich in de transitie van start-up naar scale-up en voelde de noodzaak om het groeiende aantal gebruikers één digitale plek voor al hun Swapfiets-zaken te bieden.

Porsche24

Hoe kun je Porsche rijders belonen voor wat zij het liefst doen: rijden. Met deze vraag in het hoofd zijn we met PON Porsche Import aan de slag gegaan om een loyaliteitsprogramma te bouwen dat Porsche rijders beloont voor het rijden en deelnemen aan events.

Oplossingsrichting

Proof of Concept

Oplossingsrichting

Vanuit de oplossingsrichting werken we naar een duidelijk afgebakend concept. In deze fase werkt ons multidisciplinaire team een concept uit tot prototype.

Het prototype valideren we onder de doelgroep en toetsen we tussentijds bij de stakeholders. Hieruit wordt duidelijk wat het benodigde budget voor realisatie en doorontwikkeling is. Ook wordt op hoofdlijnen de planning voor de komende periode duidelijk. Ons belangrijkste doel in deze fase is inzicht geven hoe het te ontwikkelen digitale product gaat bijdragen aan de gestelde doelen.

Realisatie MVP

Minimum Viable Product

Realisatie MVP

Van een kans of idee naar een werkend digitaal platform. In deze fase wordt de eerste publieke versie van jouw digitale product opgeleverd. Dit betekent dat er daadwerkelijk gebruik gemaakt kan worden van het product! Ons team levert gedurende deze fase - tot aan de live-gang - elke 2 weken een nieuwe versie van het platform op.

Greenwheels

We ontwikkelden een app die vooral focust op user experience. Gewenste functies waren o.a. snel een auto reserveren, een huidige boeking wijzigen, eerdere en toekomstige reserveringen bekijken en het gaafst van allemaal: de auto met één swipe unlocken.

Swapfiets

Te gekke service, simpel gemaakt is waar Swapfiets voor staat. We bouwden een app waarin de gebruiker binnen enkele klikken een swap kan aanvragen, de locatie van zijn/haar Swapfiets kan pinnen en de dichtstbijzijnde Swap-store kan weergeven. Alles wat je nodig hebt, gebundeld in één app.

Porsche

In de MVP van Porsche24 wilde Porsche o.a. nieuws, evenementen, trainingen en de mooiste routes van europa verwerken. Dit alles moest met een vorm van gamification aan elkaar gekoppeld worden.

Optimalisatie

Een digitaal platform is nooit af: nieuwe technologie zorgt voor nieuwe kansen, concurrentie beweegt, de behoefte van de doelgroep veranderd. Op basis van gestelde doelen, de opgestelde roadmap en prestaties van het platform werken we aan de doorontwikkeling van het platform.

Meer weten over Label A?

Dit is Oscar Kolthoff, Managing Partner van Label A. Onze missie is om impact te maken in de wereld en waarde toe te voegen voor gebruikers en klanten via hun digitale oplossingen.

Wil je meer weten over onze diensten? Neem dan contact met Oscar op.

oscar@labela.nl+31 6 29 20 92 75Linkedin
Do you have a challenge for us? Send us an email.
info@labela.nl
Amsterdam
Plan your route
Rotterdam
Plan your route