Menu

Cases

Swapfiets

‘S wereldseerstefietsabonnement

  • Mobility
  • Native app
  • UX/UI Design
Man on cycling a Swapfiets bike

Quick overview

Sprints

6

Industry

  • mobility

Teams

  • Mobile Development
  • UI/UX Design

Deliverables

  • iOS app
  • Android app
  • Customer succes

‘S werelds eerste fietsabonnement

Wij Nederlanders houden van fietsen. Maar fietsen gaan helaas nog wel eens stuk. De oplossing: Swapfiets, ‘s werelds eerste fietsabonnement. Gaat je Swapfiets stuk? Dan komt Swapfiets binnen 1 dag naar je toe om de fiets te repareren of te 'swappen' voor een werkend exemplaar. Swapfiets bevond zich in de transitie van start-up naar scale-up toen het bij ons aanklopte. Om het groeiende aantal gebruikers één digitale plek voor al hun Swapfiets-zaken te bieden, werd ons gevraagd een app te designen en te bouwen.

Mockup app swapfiets
Swapfiets mockup icons
Someone on a mobile phone using the Swapfiets app to order repaired parts.

Te gekke service, simpel gemaakt

Te gekke service, simpel gemaakt is waar Swapfiets voor staat. Bovendien kan het van origine Delftse bedrijf niet stil zitten en moest de app ook schaalbaar zijn voor een uitbreiding naar het buitenland. We bouwden uiteindelijk een app waarin de gebruiker binnen enkele klikken een swap kan aanvragen, de locatie van zijn/haar Swapfiets kan pinnen en de dichtstbijzijnde Swap-store kan weergeven. Alles wat je nodig hebt, gebundeld in één app. Swapfiets groeit enorm hard, de app is inmiddels beschikbaar in 9 landen. Met behulp van de app heeft de klantenservice van Swapfiets genoeg tijd om zich echt te focussen op de klant.

Swapfiets mockup apps

"Ze hebben dezelfde passie om nét dat beetje extra te geven, waardoor onze mobiele app echt episch wordt."

Jelle Kaat, Digital Manager
Man holding phone next to swapfiets, looking for a repair

Versie 2.0 een nieuwe look

In 2021 was Swapfiets toe aan een nieuwe look and feel. Een frisse, meer volwassen branding. Om ervoor te zorgen dat de app niet uit de toon viel bij de nieuwe marketing uitingen en website werd de app omgetoverd tot een versie 2.0. Niet alleen keken wij naar de juiste toepassing van het merk op de User Interface, maar ook naar nieuwe functionaliteiten en UX verbeteringen naar aanleiding van de data en gebruikersfeedback.

Klaar om in actie te komen?

Wij lossen niet alleen zaken op; wij creëren oplossingen. Ons toegewijde team van experts zet zich in om jou de antwoorden te geven die je nodig hebt. Vertrouw op ons om door de complexiteit te navigeren en de beste weg vooruit te vinden. jouw uitdaging is onze prioriteit. Laten we samenwerken om de beste oplossing te vinden.

Jeffrey Bouva

Account & Tech Director

Vergelijkbare cases