Menu

Cases

KLM

KLM'sAI-gedrevenreisgidsAskAtlas

  • Artificial Intelligence
  • Web
An AI generated image of a man holding a light just outside of a naturally formed rock formation.

Quick overview

Landen

40

Industry

  • A.I.

Teams

  • Back-end Development

Deliverables

  • Volledig aangepaste reisinspiratie, samengesteld uit KLM's contentbasis
  • Ondersteunt 40 landen en 12 talen

KLM Ask Atlas

ACE Ai Studio, Born05 and Label A have launched a new Ai-driven destination recommender for KLM named 'Ask Atlas'. The platform was developed by Label A in collaboration with the ACE Ai Studio and Born05, both Label A and Born05 had worked with KLM previously albeit on different products. Ask Atlas uses Ai to provide personalized inspiration to KLM-travelers. The new platform of KLM Royal Dutch Airlines will go live in phases in 40 countries and 12 languages.

Visit: Inspiration.klm.com and explore a world of possible destinations.

The application shown on two tablet screens

KLM Ask Atlas

Ask Atlas biedt reizigers intuïtief op maat gemaakte reisinspiratie. Met meer dan 60.000 door AI gegenereerde reistips is Ask Atlas jouw co-piloot in het ontdekken van de volgende bestemming. Ask Atlas is de eerste in zijn soort. Fabiënne Aertse, Campaign Marketing Manager bij KLM, zegt: "KLM staat bekend om zijn hoogwaardige en meeslepende reiscontent. Met behulp van generatieve AI neemt de personalisatie hiervan echt een vlucht. Terwijl het digitale magazine iFly onze reizigers al jaren redenen geeft om te reizen, gaat Ask Atlas echt over 'jouw' redenen om te reizen. Het markeert het begin van zeer gepersonaliseerde content, waardoor er voor iedereen iets te ontdekken valt."

Sjors van Hoof, Head of ACE Ai Studio, voegt toe: "KLM is een pionierend merk en heeft altijd vooropgelopen in het omarmen van nieuwe technologieën. Ask Atlas vertegenwoordigt de toekomst van reisinspiratie. Met behulp van AI kan KLM contentcampagnes van topniveau uitvoeren; we maken de variëteit en schaal van de content beheersbaar, persoonlijk en on-brand. Een geweldige en concrete toepassing van generatieve AI."

Op basis van de uitgebreide datasets die Born05 door de jaren heen heeft verzameld, heeft Label A de gehele motor achter Ask Atlas ontwikkeld. Dit dient als het "brein" van de operatie, waardoor gebruikers echt inspirerende en relevante suggesties en tips ontvangen. Jorn Bostelaar, AI Tech Lead, voegt toe: "Vanuit technologisch oogpunt pionierden we net zoals KLM deed toen ze voor het eerst begonnen. Wat we voor KLM deden was nog nooit eerder gedaan, maar we hebben het toch naadloos laten werken. We zijn geslaagd als je de complexiteit achter de verstrekte informatie niet opmerkt."

Tussen Label A, Born05 en KLM hebben we meer dan 15 jaar samenwerking, waaronder de ontwikkeling van Bynder's Marketing Calendar tools en iFly Magazine. "Ons doel is om potentiële reizigers in staat te stellen intuïtieve keuzes te maken, geleid door prachtige content. De aanbevolen bestemmingen moeten persoonlijk en verrassend aanvoelen, en de hele ervaring moet een plezier zijn om mee te interageren," voegt Timo Wilbrink, Creative Director bij Born05, toe.

"KLM staat bekend om zijn hoogwaardige en meeslepende reiscontent. Met behulp van generatieve AI neemt de personalisatie hiervan echt een vlucht. Terwijl het digitale magazine iFly onze reizigers al jaren redenen geeft om te reizen, gaat Ask Atlas echt over 'jouw' redenen om te reizen. Het markeert het begin van zeer gepersonaliseerde content, waardoor er voor iedereen iets te ontdekken valt."

Fabiënne Aertse, Campaign Marketing Manager, KLM Royal Dutch Airlines
Multiple screens from the KLM AskAtlas web application

About KLM

KLM werd opgericht op 7 oktober 1919 en is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld die nog steeds onder haar oorspronkelijke naam opereert. Via haar uitgebreide netwerk biedt KLM verbindingen naar 92 Europese en 70 intercontinentale bestemmingen aan haar 34,1 miljoen passagiers. Dankzij KLM's partnerschap in de SkyTeam-alliantie kan KLM haar reizigers nog meer opties bieden: 1.063 bestemmingen in 173 landen. Met de kern overtuiging dat onze KLM'ers ons merk vormgeven, geloven wij dat we het verschil kunnen maken door klanten consequent een onvergetelijke ervaring te bieden via www.klm.com.

About ACE Ai Studio

ACE Ai Studio is de interne AI-afdeling van het ACE-agencynetwerk. De bekroonde studio ontwikkelt AI-gedreven diensten en oplossingen voor organisaties die hun merk, communicatie of bedrijf willen versnellen. ACE Ai Studio is actief op het gebied van generatieve AI, actionable AI en predictieve AI. Meer informatie: www.ai.ace.nl

Want to know more

Geïnspireerd door deze case en benieuwd naar wat AI voor jouw organisatie kan betekenen? Bekijk dan https://www.labela.nl/aiworkshop en laten we samen dieper ingaan op hoe we jou kunnen voortstuwen naar een toekomst met AI!

Meer weten?

Wil je weten hoe Label A je kan helpen bij het optimaal benutten van de vele mogelijkheden van digitale transformatie en informatievoorziening? Dan leren wij je graag kennen! Meer weten over onze diensten en oplossingen? Neem dan contact op met Rogier Stroband.

Rogier Stroband

Rogier Stroband

Commercial Director

Vergelijkbare cases