SwapfietsNext level customer service
- Mobility
- Native app
- UX/UI Design
Menu
70k
Strak en modern ingericht, met een optimale service. De fitness-studio Rocycle geeft een nieuwe draai aan spinning. Maar de online experience bleef achter. Label A bouwde daarom een compleet nieuwe app binnen 16 weken die slim gebruikmaakt van de bestaande backend.
Bij Rocycle heten klanten Ro’riders. Ze krijgen een flesje water en spinningschoenen, kaarslicht, moderne ventilatiesystemen en uitstekende begeleiding door een charismatische instructeur. Uit topspeakers knalt er party on a bike-muziek. Na afloop is er een luxe kleedkamer met douchespullen van Zenology, zachte handdoeken en föhns. Rocycle biedt een luxe clubbeleving voor de bovenkant van de markt, merendeels vrouwen. De app waarmee klanten hun lessen boeken en betalen hield alleen geen gelijke tred met de fysieke ervaring. Rocycle vroeg Label A om de app volledig te herbouwen en de online experience te realiseren die Ro’heroes verwachten.
Voor het beheren van lessen gebruikt Rocycle Zingfit, een veelgebruikt systeem voor fitnesscentra. Het was juist aan de voorkant in de app dat de experience niet overeenkwam met het Rocycle-concept. Daarom bouwden we een nieuwe app die efficiënt communiceert met Zingfit en die volledig rekening houdt met de wensen en behoeften van klanten. Onze designers en front-end developers betrokken daarvoor klanten in het gehele bouwproces en onze scrummaster Sanne kon als fanatieke Ro’hero uit eigen ervaring meedenken en sparren met het team.
In 16 weken een react native app van de grond af aan opgebouwd met twee front-end developers, een designer en een scrummaster.
Maatwerk gericht op een betere experience zonder de achterliggende infrastructuur en werkwijze van het bedrijf aan te hoeven passen.
Design dat de minimalistische huisstijl van de fysieke vestigingen online vertaalt met veel witruimte, lichte kleuren en rustige beelden.
Positieve feedback van klanten op de app: de schermen laden sneller en het boeken van lessen is veel duidelijker.
Rocycle gaf ons het volledige vertrouwen in deze herbouw. We overlegden regelmatig, met de focus op hoe we hun klanten het beste konden helpen. Als methodiek werkte scrum agile voor dit project optimaal. Nieuwe features legden we aan de doelgroep voor die onze aannames snel bevestigde of juist ontkrachtte. Zo konden we razendsnel testen en essentiële struikelblokken voor de klanten identificeren. In 16 weken lanceerden we een nieuwe app die de klantbeleving volledig centraal stelt en zo optimaal past bij het Rocycle-concept. Klanten krijgen bij het openen van de app nu de vraag: Ro’hero, ready for a new Ro’week? De app en de fysieke fitness-studio’s staan voor ze klaar.
Wij lossen niet alleen zaken op; wij creëren oplossingen. Ons toegewijde team van experts zet zich in om jou de antwoorden te geven die je nodig hebt. Vertrouw op ons om door de complexiteit te navigeren en de beste weg vooruit te vinden. jouw uitdaging is onze prioriteit. Laten we samenwerken om de beste oplossing te vinden.
Jeffrey Bouva
Account & Tech Director